Friday, 14 March 2014

Mineral coffee dan kelebihannya...

Assalamualaikum..and hai... ;)

Lamenye anis tak update blog kan..nk kena pukul anis ni..hehe (dah kenapa aku ni..haha)..

Em senanye anis sedang in the middle of marking exam papers yang ya Allah menimbun banyaknye..hehe..takpelah...kerja itu amanah,kan..?so chaiyok anis!! InsyaAllah akan siap minggu depan...

Anyway..kat sini anis nak share pasal mineral coffee hai-o yang sangat berkhasiat ni...haa..kenapa anis cakap pasal khasiat dulu instead of sedap..?

Sebab..itulah keunikan mineral coffee ni..bukan sahaja sedap,tapi yang paling penting ia mengandungi pelbagai khasiat..

First of all...mineral coffee ni sugar-free dan tiada bahan pengawet...so mmg sgt sesuai untuk diminum oleh pesakit diabetes...cube kite tengok ayah n suami kite minum kopi ape...kalau sebelum ni mmg minum kopi yang ade gula dan bahan pengawet,now is the time to change..ade kopi yang sedap lagi sihat...takkan tak nak,kan..

Second..mineral coffee ni tidak mengandungi kolestrol..so ia sihat untuk jantung kita..so pesakit jantung pun boleh menikmati kopi ni tanpa perlu rasa risau...

Third, ia mengandungi garam buluh organik semula jadi dari korea dan berasal daripada bijian kopi robusta..baunya wangi dan merupakan sumber bagi magnesium yang membantu menggalakkan penyerapan dan pengekalan kalsium...haa..maknanye kopi ni jugak elok untuk kesihatan tulang.... ;)

So..ape tunggu lagi...sihat,sedap dan murah...sekotak ade 20 sachets 12g dgn harga rm26.50 sahaja...cubelah
..tgh cuaca panas2 ni..buat kopi ais lagi sedap.. ;)

Saturday, 8 March 2014

Pray for MH370

Assalamualaikum...

Selalu kita dengar orang ckp..IQ itu penting...selalu jugak kita dengar..EQ itu penting...IQ penting sebab ia ada kena mengena dengan kebijaksanaan dan kepintaran...EQ pula penting sebab ia ade kaitan dengan emosi dan kemahiran sosial kita...

Tapi kita selalu lupa..bila yang kita perlu untuk tunjukkan kita bijak dan bila yang kita perlu untuk tunjukkan perasaan kita..sebab apa yang anis perasan..manusia kadang2 selalu berasa dia bijak,sedangkan dia tidak..dan selalu tidak bertimbang rasa kala meluahkan perasaan..

Adakah perlu kita bercakap yang tidak sepatutnya di atas sesuatu tragedi yang berlaku...?adakah sebab tiada sesiapa yang kena mengena dengan kita terlibat dalam tragedi itu,kita perlu berasa untung dan dengan senang hatinya mengeluarkan kata2 yang tidak sensitif..?lupakah kita yang kita sesama muslim ini bersaudara..?lupakah kita yang rasa simpati dan berkongsi kesedihan itulah yang membuatkan kita ni manusia..?

Kalau tidak boleh sangat untuk mengeluarkan kata-kata yang baik,sebab mungkin dilahirkan dengan hati yang tidak dapat merasa simpati,jangan berkata apa2..diam sahaja..anda tidak kedengaran bodoh dan tidak kelihatan kejam..

Allah maha mengetahui...Kepada Allah kita berserah..

Sabarlah...doa ku untuk semua..

Thank you for reading..

Kelebihan Bio Velocity Sleep Mate

Assalamualaikum..hi..again...;)

Hee...ok...kali ni..meh anis cerita pasal kelebihan pelapis tilam bvsm ni..

Sebelum ni anis dah cerita pasal ciri-ciri bvsm yang berteraskan tenaga bio velocity dan merangsang aura positif medan tenaga manusia,sekarang anis akan cerita kebaikan pelapis tilam ni dek kerana ciri-ciri nya yang sangat bagus dan berteknologi tu..

Pertama..pelapis tilam bvsm ni membuatkan kita tidur lena...(sesuatu yang kadang2 sukar untuk diperolehi..huhu)..tidur yang lena penting sebab masa kita rehatlah,semua sel badan akan diperbaharui dan dibebaskan,kerja pembaikan ke atas kecederaan dan penyakit dijalankan; dan aktiviti otak yang mengawal emosi,peoses pembuat keputusan dan interaksi sosial dihentikan..maknanya apabila kita bangun,kita dapat kekalkan emosi dan fungsi sosial yang optima..dalam kata lain,you wake up happily...hehe...

And this brings to the second benefit of using bvsm which is...bila kita berasa bertenaga dan gembira..daya ingatan dan keupayaan belajar kita meningkat (jadi ibu-ibu,belikan lah untuk anak-anak supaya kat sekolah,anak-anak boleh belajar dengan optima), mengurangkan tekanan dan kerisauan serta mengurangkan risiko kemurungan... (ha...a product which keeps our sanity...hehe..kan bagus tu..)

Ketiga, apabila kita rasa sihat,tampak sihat...maknanya dalaman kita pun sihat...pelapik tilam bvsm menggalakkan fungsi jantung sebab ia menggalakkan peredaran darah,meningkatkan pertahanan badan dan memperbaiki sistem imun..metabolisme pun meningkat...

So based on these three major reasons,bvsm sangat bermanfaat untuk masalah-masalah kesihatan yang berikut:
Melegakan sakit kepala

Melegakan period pain

Melegakan sakit perut dan gastrik

Menghilangkan kesakitan otot

Melegakan sakit belakang dan ketegangan leher

Melegakan rasa kebas

Tunggu apa lagi,sahabat2 ku yang disayangi...berbaloi beli pelapis tilam ni...bermanfaat untuk diri sendiri dan yang paling penting,bermanfaat untuk keluarga..

Apa yang lebih penting dari keluarga...kan?

Contact anis ye...jom kita pakai bvsm sama2 dan sihat bersama2..

Terima kasih kerana membaca.. ;)