Friday, 15 April 2016
Kenapa Garlic Tablet?
Thursday, 23 April 2015
BioSeleza.
Ever heard of Bioseleza Sanitary Pad?
Here are some facts.
What makes this feminine pad so special?

Tuesday, 31 March 2015
Keistimewaan Garam Buluh.
ok..meh anis terangkan..Garam buluh dan Garam biasa adalah dua bahan yang berbeza..
Manakala Garam Biasa adalah Garam buatan zaman moden yang mengandungi 99% Natrium Klorida dan bersifat asid dan banyak menggunakan aditif akibat proses pengilangan dan mengandungi bahan kimia.
Oleh kerana sifat Garam Buluh yang beralkali, ia bertindak sebagai agen anti-pengoksidaan di dalam badan, membantu meningkatkan kandungan mineral di dalam badan dan membantu penyerapan zat-zat mineral di dalam badan.
so, dengan banyaknya kebaikan garam buluh , siapa yang sesuai untuk menggunakan Garam Buluh??
Garam Buluh juga sangat bagus untuk pesakit Kencing manis (Diabetes), Darah Tinggi (Hypertension), Jantung, Batu Karang, Lelah (Asthma), penyakit kulit dan lain-lain lagi.
Ketiga, Kapsul garam buluh untuk pengambilan harian.
______________________________________________________________________
** tiada masalah sembelit, badan pun rasa ringan je
** dah tak sakit kepala
** kulit pun tak kering, dah takde masalah jerawat dan sebagainya
Sunday, 9 November 2014
Bio Seleza Feminine Pad
Thursday, 1 May 2014
Cerita abah dan biovelocity sleepmate..
Assalamualaikum.. :)
Satu pagi..telefon anis berdering..tgk kat skrin..abah call..
Bila angkat,dengar suara abah..excited..
"Nis,bagusla nis..alas tilam tu..kan sblm ni abah ckp bila tidur badan asyik berpeluh-peluh,pagi tadi,memang abah bangun,terus buang kahak banyak..lega dada abah..rasa lapang je..baguslah bvsm ni.."
Abah anis ade asma..mmg setiap hari ade rutin perlu sedut inhaler and monthly check ups..bila buat keje lebih sikit,mula lah dgr nafas tu tersekat2..kahak mmg banyak la..nak ngaji pun asyik semput..
Alhamdulillah..lepas sebulan pakai bvsm,abah dah boleh mesin rumput kat laman and lps tu sapu trus..dulu tak larat nk buat dua2 sekaligus..
Aritu gi check up darah..ubat asma kan kuat drugs nye..doc takut ade kesan pada darah..tp Alhamdulillah..darah abah ok..
Kalau masa mula2 abah pakai,ibu mcm tak yakin..skrg abah ckp,ibu smpi berebut2 nak pakai jugak..hee..comel je ibu..mmg ibu bile kaki lenguh2 pun ibu akan pakai bvsm tu jugak..
Sembuh atau tidak..itu semua kuasa Allah..tapi kite sebagai manusia kena usaha sebelum tawakkal..
Anis just nk share sesuatu yang bermanfaat utk semua org..and pelapik tilam biovelocitysleepmate ni mmg bagus utk kesihatan.. :)
Nak tau lebih lanjut,just contact jer anis,k..
Thank you for reading.. :)
Paraben free..
Assalamualaikum... :)
Selamat hari pekerja..
Anis kat kampung..dah lama tak balik,dpt jumpe semua sanak sedara, Alhamdulillah..
Line internet tak berapa smooth kat sini,tp takpelah..kite try..manela tau kan boleh publish post ni..(hehe..boleh ke..nnt kite try)
Anyway..ape yg excited sgt nk tulis smpi internet slow pun still nk publish ni..?
Hee..bukan ape..anis just nk kongsikan sesuatu yg anis rasa adalah ultimate kenapa org mesti cuba dan pakai set marine essence..tak kire lah beauty bar ke..body wash ke..shampoo ke..
Sbbnye adalah..
Produk marine essence adalah paraben free..selalu kite dgr kat iklan nowadays,especially dalam barangan bayi "paraben free".."anti paraben" kan..?agak2 kenapa..sbb paraben ni adalah chemical yg sgt berbahaya sebenarnye..
Usually paraben is included in cosmetics and body products and why it is dangerous?cause it can cause cancer..yup..cancer..huhuhu bahaya kan..
So that is why kite kena pilih produk yg takde paraben..
Nnt anis akan share kan lebih details pasal paraben..in the mean time..hope this image helps..
So everyone..cubela produk marine essence sekarang..bukan sahaja adults..babies pun sesuai pakai produk ni..
marine essence beauty bar (rm105 ade tiga ketul besar yg wangi), bodywash (rm33), nourishing shampoo (rm33)..
Mcm costly?yg kite pakai sebelum ni mayb lebih mahal dan ada paraben..huhu...kalau murah dan ada paraben pun tak bagus jgk kan..
Assalamualaikum :)
Thank you for reading..
Friday, 14 March 2014
Mineral coffee dan kelebihannya...
Assalamualaikum..and hai... ;)
Lamenye anis tak update blog kan..nk kena pukul anis ni..hehe (dah kenapa aku ni..haha)..
Em senanye anis sedang in the middle of marking exam papers yang ya Allah menimbun banyaknye..hehe..takpelah...kerja itu amanah,kan..?so chaiyok anis!! InsyaAllah akan siap minggu depan...
Anyway..kat sini anis nak share pasal mineral coffee hai-o yang sangat berkhasiat ni...haa..kenapa anis cakap pasal khasiat dulu instead of sedap..?
Sebab..itulah keunikan mineral coffee ni..bukan sahaja sedap,tapi yang paling penting ia mengandungi pelbagai khasiat..
First of all...mineral coffee ni sugar-free dan tiada bahan pengawet...so mmg sgt sesuai untuk diminum oleh pesakit diabetes...cube kite tengok ayah n suami kite minum kopi ape...kalau sebelum ni mmg minum kopi yang ade gula dan bahan pengawet,now is the time to change..ade kopi yang sedap lagi sihat...takkan tak nak,kan..
Second..mineral coffee ni tidak mengandungi kolestrol..so ia sihat untuk jantung kita..so pesakit jantung pun boleh menikmati kopi ni tanpa perlu rasa risau...
Third, ia mengandungi garam buluh organik semula jadi dari korea dan berasal daripada bijian kopi robusta..baunya wangi dan merupakan sumber bagi magnesium yang membantu menggalakkan penyerapan dan pengekalan kalsium...haa..maknanye kopi ni jugak elok untuk kesihatan tulang.... ;)
So..ape tunggu lagi...sihat,sedap dan murah...sekotak ade 20 sachets 12g dgn harga rm26.50 sahaja...cubelah
..tgh cuaca panas2 ni..buat kopi ais lagi sedap.. ;)












