Showing posts with label health. Show all posts
Showing posts with label health. Show all posts

Friday, 15 April 2016

Kenapa Garlic Tablet?

Kenapa kita kena makan supplement dan kenapa supplement itu haruslah Garlic tablet?

Here's why.

1) Garlic contains Vitamin C and Vitamin B6 
2) Garlic combats flu
3) Garlic reduces blood pressure
4) Garlic lowers cholesterol level
5) Garlic lowers the risk of heart attack
6) Garlic is antioxidants
7) Garlic prevents Alzheimer disease
8) Garlic prevents Dimentia
9) Garlic helps increase lifespan
10) Garlic enhance athletic performance
11) Garlic detox
12) Garlic  improves bone health
13) Garlic acts as natural antibiotics
14) Garlic is anticancer
15) Garlic is an immune booster
16) Garlic fights allergy




Dapatkan garlic tablet anda sekarang!!!


Thursday, 23 April 2015

BioSeleza.

Hi ladies.
Ever heard of Bioseleza Sanitary Pad?
Here are some facts.
                                      


What makes this feminine pad so special?







There are four variants of Bioseleza: 1) Pantyliner 2) Daysafe 3)Nightsafe and 4) Nightsafe (Extra Long). All these four variants are included in the Mixed Box. However, the variants are also sold separately. We have Pantyliner Box, Daysafe Box and Nightsafe Box.

The price is as below:
1) Mixed Box: RM 142
2) Pantyliner Box: RM 150
3) Daysafe Box: RM 139
4) Nightsafe Box: RM 139

Special price awaits if you become a member or our agent.
PM me now: Anis (0133470307).
Thanks.

Tuesday, 31 March 2015

Keistimewaan Garam Buluh.



Assalamualaikum.. hari ni terasa nak update blog pulak..hehe..macam lama sangat pulak tak menulis..eh menaip..nak share pasal ape ye..ok, anis share pasal keistimewaan Garam Buluh lah.

Soalan yang selalu orang tanya, apa beza Garam biasa dan Garam Buluh?

ok..meh anis terangkan..Garam buluh dan Garam biasa adalah dua bahan yang berbeza..

Garam Buluh adalah Garam yang di masak di dalam buluh secara berulang kali dan ditutupi dengan tanah liat dan di bakar menggunakan pokok pine pada suhu 1000 degree dan akan menghasilkan cecair dan ketulan bernama garam buluh dan ianya bersifat Alkali.

Manakala Garam Biasa adalah Garam buatan zaman moden yang mengandungi 99% Natrium Klorida dan bersifat asid dan banyak menggunakan aditif akibat proses pengilangan dan mengandungi bahan kimia. 


 


Soalan seterusnya yang orang akan tanya, Kenapa kita perlu bertukar ke Garam Buluh???

 Garam biasa kebanyakannya mempunyai bahan-bahan kimia dan mengandungi unsur-unsur pencemaran dan bersifat asid dan tidak memberikan apa-apa faedah kepada tubuh badan kita. Badan berasid adalah punca kepada pelbagai penyakit KRONIK dan penduduk bandar majoritinya mempunyai sifat badan ASID yang boleh membahayakan kesihatan. Badan yang berasid juga mengakibatkan pengoksidaan dalam badan dan boleh menyebabkan beberapa fungsi dalaman badan gagal.

Tahukah anda bahawa garam yang kita makan selama ini lebih BERASID dan KURANG sifat ALKALI ??? 
Tahukah anda bahawa sel-sel barah tidak boleh membahagi pada badan yang bersifat ALKALI ?? ini dapat menghalang sel kanser membiak.
Adakah kita tahu?? 

Oleh kerana sifat Garam Buluh yang beralkali, ia bertindak sebagai agen anti-pengoksidaan di dalam badan, membantu meningkatkan kandungan mineral di dalam badan dan membantu penyerapan zat-zat mineral di dalam badan.

Secara keseluruhannya, Garam Buluh bertindak
** Sebagai agen anti-oksida dan menyingkirkan toksin dari dalam badan
** mengandungi kandungan mineral yang tinggi (80 jenis mineral yang diperlukan badan)
** Tinggi kandungan Magnesium
** bersifat ALKALI
** tiada unsur2 pencemaran dan sangat bagus untuk kesihatan badan
** membantu pelawasan dalam sistem penghadaman badan 

 
so, dengan banyaknya kebaikan garam buluh , siapa yang sesuai untuk  menggunakan Garam Buluh??

Sebenarnya, semua peringkat umur patut menggunakan garam buluh, kerana selain merawat, bagus digunakan untuk melindungi kesihatan dan mencegah.

Garam Buluh juga sangat bagus untuk pesakit Kencing manis (Diabetes), Darah Tinggi (Hypertension), Jantung, Batu Karang, Lelah (Asthma), penyakit kulit dan lain-lain lagi.


Cara pengambilan Garam Buluh sangat mudah,

Pertama, boleh digunakan semasa memasak dengan hanya gantikan garam biasa dengan garam buluh.

Kedua, boleh minum Garam buluh Premier Drink untuk minuman.

Ketiga, Kapsul garam buluh untuk pengambilan harian.

Keempat, boleh mengambil Mineral Cofee yang juga mengandungi garam buluh sebagai sarapan atau ketika minum petang.

______________________________________________________________________

Dah panjang lebar anis share pasal kebaikan Garam Buluh ni, dan sebab anis sendiri memang minum Mineral Kopi dan kami satu keluarga memang guna sabun Marine Essence dengan Body Wash dan Nourishing Shampoo, antara kesan positif yang anis sendiri rasa bila minum dan guna produk berasaskan Garam Buluh ni ialah:

** tiada masalah sembelit, badan pun rasa ringan je

** dah tak sakit kepala
** bila minum mineral kopi, rasa kenyang so kurang makan junk food or kudapan yang tak berkhasiat

** kulit pun tak kering, dah takde masalah jerawat dan sebagainya
Nak tau lebih lanjut tentang produk berasaskan garam buluh, boleh contact anis @ 0133470307.
Thank you!!!

Sunday, 9 November 2014

Bio Seleza Feminine Pad

Assalamualaikum ;)

Hai semua..kali ni anis nak share pasal Bio-Seleza Feminine Pad, sejenis pad atau tuala wanita keluaran Syarikat Hai-O.

Apa itu Bio-Seleza?

Sebelum anis beritahu keistimewaan Bio-Seleza ni, jom kita baca sedikit pasal sejarah tuala wanita.

Sejarah Tuala Wanita (Feminine Pad)


Kalau kita baca wikipedia, sejarah tuala wanita ni ada rekod sejak kurun ke-10 lagi! Sama zaman Universiti Al-Azhar ditubuhkan, itulah betapa lamanya.

Kalau kat Malaysia, sebenarnya tuala wanita dulu, bukanlah tuala, tetapi kain batik yang dilipat-lipat. Tak percaya cuba tanya mak atau nenek kita, betul tak?

Tuala wanita batik Malaysia ini digunakan sejak sekian lama sehinggalah digantikan dengan jenama awal 90-an yang paling laku masa tu - Sanita, dan sekarang,  dah ada bermacam-macam jenama tuala wanita di pasaran untuk kegunaan wanita seharian.

Cuma, bila dah bertukar kepada tuala wanita yang lebih moden, ada masalah lain pula timbul…


Kebanyakan jenama tuala wanita yang ada di pasaran, menggunakan bermacam-macam proses, bermacam-macam bahan kimia itu & ini, untuk hasilkan pad yang nipis, pad yang wangi dan menggunakan teknik untuk mengurangkan kos, yang mana akibatnya - tuala wanita yang moden, masa kini, canggih tapi banyak menyumbangkan kepada masalah kesihatan wanita itu sendiri.

Salah satu bahaya ialah penggunaan dioxin dalam proses pemutihan kertas kitar semula. Yup, tuala wanita yang ada di pasaran sekarang sebenarnya menggunakan kertas kitar semula yang diproses, dibersihkan guna bahan kimia, dan diputihkan supaya nampak bersih.

* Tahukah Anda? 

Kanser Rahim ialah pembunuh No. 2 wanita di Malaysia selepas kanser buah dada?

Jadi apa nak buat?

Kalau tak percaya, boleh buat kajian sendiri melalui internet, boleh tanya Dr. yang pakar atau tanya pendapat pakar Gynecologist etc.

Untuk Anis, memang sejak dah tahu ni, Anis memang dah bertukar ke Bio-Seleza Feminine Pad! Bukan sebab kesihatan sahaja, tapi sebab bio-seleza memang selesa…


Kenapa Bio-Seleza???

1. Sebab Bio-Seleza guna gel - Tahan basah, kering!
2. Ada anti-bacteria strip untuk halang pembiakan kuman
3. Kain berkualiti & bernafas untuk pengudaraan, tak lembap
4. Ditambah tenaga untuk pengedaran darah, bantu detox

5. Slim, tak tebal sangat, & tak besar.

Ni, gambar demo letak tisu perbezaan antara Bio-Seleza lawan. 
Brand K & Brand W yang memang famous.

So apa lagi, cuba hari ini.

Thursday, 1 May 2014

Cerita abah dan biovelocity sleepmate..

Assalamualaikum.. :)

Satu pagi..telefon anis berdering..tgk kat skrin..abah call..

Bila angkat,dengar suara abah..excited..

"Nis,bagusla nis..alas tilam tu..kan sblm ni abah ckp bila tidur badan asyik berpeluh-peluh,pagi tadi,memang abah bangun,terus buang kahak banyak..lega dada abah..rasa lapang je..baguslah bvsm ni.."

Abah anis ade asma..mmg setiap hari ade rutin perlu sedut inhaler and monthly check ups..bila buat keje lebih sikit,mula lah dgr nafas tu tersekat2..kahak mmg banyak la..nak ngaji pun asyik semput..

Alhamdulillah..lepas sebulan pakai bvsm,abah dah boleh mesin rumput kat laman and lps tu sapu trus..dulu tak larat nk buat dua2 sekaligus..

Aritu gi check up darah..ubat asma kan kuat drugs nye..doc takut ade kesan pada darah..tp Alhamdulillah..darah abah ok..

Kalau masa mula2 abah pakai,ibu mcm tak yakin..skrg abah ckp,ibu smpi berebut2 nak pakai jugak..hee..comel je ibu..mmg ibu bile kaki lenguh2 pun ibu akan pakai bvsm tu jugak..

Sembuh atau tidak..itu semua kuasa Allah..tapi kite sebagai manusia kena usaha sebelum tawakkal..

Anis just nk share sesuatu yang bermanfaat utk semua org..and pelapik tilam biovelocitysleepmate ni mmg bagus utk kesihatan.. :)

Nak tau lebih lanjut,just contact jer anis,k..

Thank you for reading.. :)

Paraben free..

Assalamualaikum... :)

Selamat hari pekerja..

Anis kat kampung..dah lama tak balik,dpt jumpe semua sanak sedara, Alhamdulillah..

Line internet tak berapa smooth kat sini,tp takpelah..kite try..manela tau kan boleh publish post ni..(hehe..boleh ke..nnt kite try)

Anyway..ape yg excited sgt nk tulis smpi internet slow pun still nk publish ni..?

Hee..bukan ape..anis just nk kongsikan sesuatu yg anis rasa adalah ultimate kenapa org mesti cuba dan pakai set marine essence..tak kire lah beauty bar ke..body wash ke..shampoo ke..

Sbbnye adalah..
Produk marine essence adalah paraben free..selalu kite dgr kat iklan nowadays,especially dalam barangan bayi "paraben free".."anti paraben" kan..?agak2 kenapa..sbb paraben ni adalah chemical yg sgt berbahaya sebenarnye..

Usually paraben is included in cosmetics and body products and why it is dangerous?cause it can cause cancer..yup..cancer..huhuhu bahaya kan..

So that is why kite kena pilih produk yg takde paraben..

Nnt anis akan share kan lebih details pasal paraben..in the mean time..hope this image helps..

So everyone..cubela produk marine essence sekarang..bukan sahaja adults..babies pun sesuai pakai produk ni..

marine essence beauty bar (rm105 ade tiga ketul besar yg wangi), bodywash (rm33), nourishing shampoo (rm33)..

Mcm costly?yg kite pakai sebelum ni mayb lebih mahal dan ada paraben..huhu...kalau murah dan ada paraben pun tak bagus jgk kan..

Assalamualaikum :)
Thank you for reading..

Friday, 14 March 2014

Mineral coffee dan kelebihannya...

Assalamualaikum..and hai... ;)

Lamenye anis tak update blog kan..nk kena pukul anis ni..hehe (dah kenapa aku ni..haha)..

Em senanye anis sedang in the middle of marking exam papers yang ya Allah menimbun banyaknye..hehe..takpelah...kerja itu amanah,kan..?so chaiyok anis!! InsyaAllah akan siap minggu depan...

Anyway..kat sini anis nak share pasal mineral coffee hai-o yang sangat berkhasiat ni...haa..kenapa anis cakap pasal khasiat dulu instead of sedap..?

Sebab..itulah keunikan mineral coffee ni..bukan sahaja sedap,tapi yang paling penting ia mengandungi pelbagai khasiat..

First of all...mineral coffee ni sugar-free dan tiada bahan pengawet...so mmg sgt sesuai untuk diminum oleh pesakit diabetes...cube kite tengok ayah n suami kite minum kopi ape...kalau sebelum ni mmg minum kopi yang ade gula dan bahan pengawet,now is the time to change..ade kopi yang sedap lagi sihat...takkan tak nak,kan..

Second..mineral coffee ni tidak mengandungi kolestrol..so ia sihat untuk jantung kita..so pesakit jantung pun boleh menikmati kopi ni tanpa perlu rasa risau...

Third, ia mengandungi garam buluh organik semula jadi dari korea dan berasal daripada bijian kopi robusta..baunya wangi dan merupakan sumber bagi magnesium yang membantu menggalakkan penyerapan dan pengekalan kalsium...haa..maknanye kopi ni jugak elok untuk kesihatan tulang.... ;)

So..ape tunggu lagi...sihat,sedap dan murah...sekotak ade 20 sachets 12g dgn harga rm26.50 sahaja...cubelah
..tgh cuaca panas2 ni..buat kopi ais lagi sedap.. ;)