Friday 2 May 2014

Jemputku lagi,ya Allah..

Assalamualaikum... :)

Semalam anis jenguk abang ipar sekeluarga di kampung..insyaAllah rabu ni,mereka suami isteri akan menunaikan umrah di tanah suci..

Pemandangan yang biasa bila ada orang akan ke mekah,selalu ade jiran datang bertandang,kan..kat kampung,lagi meriah...betapa seronoknye dapat peluang ziarah rumah Allah,sehingga orang sekeliling pun dapat rasa..

Abang ipar sekeluarga bukan org senang...buat keje kampung je..tp sesungguhnya rezeki itu pemberian Allah..Allah jemput mereka ke tanah suci dengan perbelanjaan ditanggung sepenuhnya oleh sahabat abang ipar yang Alhamdulillah,Allah beri rezeki lebih pada dia..

Kita dahulukan Allah,Allah akan dahulukan kita,kan..memang selalu kakak ipar cakap,dapat tak pegi ke mekah..hati ni nak sangat...Alhamdulillah..doa dimakbulkan..

Teringat kenangan masa anis tunaikan umrah dgn abah ibu 5 tahun dulu..memang tak sangka pun ibu akan ajak..dan Alhamdulillah,bile diingat balik,segalanya berjalan dengan mudah dan lancar..bila Allah dah jemput,Dia akan permudahkan,insyaAllah..

Banyak kenangan di Madinah dan Masjidil Haram..tp antara kenangan yang paling tak dpt dilupakan,apabila dihadiahkan stokin kaki yang dikait tangan oleh pekerja dalam masjidil haram..bersama segelas air zamzam,beliau hulurkan stokin kaki..kata anis,eh bukan saya punya..jawab beliau,ambillah..saya beri..sampai sekarang masih ada lagi stokin kaki itu.. :)

Huhu..ya Allah..
Bila lagi Kau akan jemputku..
aku ingin mengadu segala-galanya betul2 dekat dihadapanMu..

Jemputku lagi,ya Allah..

Kepada abang ipar suami isteri dan semua umat Islam yang akan menjejakkan kaki ke sana,semoga dipermudahkan segala urusan..Aamin...

Kepada yang telah menjejakkan kaki,semoga dijemput sekali lagi...Aamin...

Assalamualaikum.. :)

No comments:

Post a Comment