Saturday 8 March 2014

Pray for MH370

Assalamualaikum...

Selalu kita dengar orang ckp..IQ itu penting...selalu jugak kita dengar..EQ itu penting...IQ penting sebab ia ada kena mengena dengan kebijaksanaan dan kepintaran...EQ pula penting sebab ia ade kaitan dengan emosi dan kemahiran sosial kita...

Tapi kita selalu lupa..bila yang kita perlu untuk tunjukkan kita bijak dan bila yang kita perlu untuk tunjukkan perasaan kita..sebab apa yang anis perasan..manusia kadang2 selalu berasa dia bijak,sedangkan dia tidak..dan selalu tidak bertimbang rasa kala meluahkan perasaan..

Adakah perlu kita bercakap yang tidak sepatutnya di atas sesuatu tragedi yang berlaku...?adakah sebab tiada sesiapa yang kena mengena dengan kita terlibat dalam tragedi itu,kita perlu berasa untung dan dengan senang hatinya mengeluarkan kata2 yang tidak sensitif..?lupakah kita yang kita sesama muslim ini bersaudara..?lupakah kita yang rasa simpati dan berkongsi kesedihan itulah yang membuatkan kita ni manusia..?

Kalau tidak boleh sangat untuk mengeluarkan kata-kata yang baik,sebab mungkin dilahirkan dengan hati yang tidak dapat merasa simpati,jangan berkata apa2..diam sahaja..anda tidak kedengaran bodoh dan tidak kelihatan kejam..

Allah maha mengetahui...Kepada Allah kita berserah..

Sabarlah...doa ku untuk semua..

Thank you for reading..

No comments:

Post a Comment