Showing posts with label highbloodpressure. Show all posts
Showing posts with label highbloodpressure. Show all posts

Tuesday, 31 March 2015

Keistimewaan Garam Buluh.



Assalamualaikum.. hari ni terasa nak update blog pulak..hehe..macam lama sangat pulak tak menulis..eh menaip..nak share pasal ape ye..ok, anis share pasal keistimewaan Garam Buluh lah.

Soalan yang selalu orang tanya, apa beza Garam biasa dan Garam Buluh?

ok..meh anis terangkan..Garam buluh dan Garam biasa adalah dua bahan yang berbeza..

Garam Buluh adalah Garam yang di masak di dalam buluh secara berulang kali dan ditutupi dengan tanah liat dan di bakar menggunakan pokok pine pada suhu 1000 degree dan akan menghasilkan cecair dan ketulan bernama garam buluh dan ianya bersifat Alkali.

Manakala Garam Biasa adalah Garam buatan zaman moden yang mengandungi 99% Natrium Klorida dan bersifat asid dan banyak menggunakan aditif akibat proses pengilangan dan mengandungi bahan kimia. 


 


Soalan seterusnya yang orang akan tanya, Kenapa kita perlu bertukar ke Garam Buluh???

 Garam biasa kebanyakannya mempunyai bahan-bahan kimia dan mengandungi unsur-unsur pencemaran dan bersifat asid dan tidak memberikan apa-apa faedah kepada tubuh badan kita. Badan berasid adalah punca kepada pelbagai penyakit KRONIK dan penduduk bandar majoritinya mempunyai sifat badan ASID yang boleh membahayakan kesihatan. Badan yang berasid juga mengakibatkan pengoksidaan dalam badan dan boleh menyebabkan beberapa fungsi dalaman badan gagal.

Tahukah anda bahawa garam yang kita makan selama ini lebih BERASID dan KURANG sifat ALKALI ??? 
Tahukah anda bahawa sel-sel barah tidak boleh membahagi pada badan yang bersifat ALKALI ?? ini dapat menghalang sel kanser membiak.
Adakah kita tahu?? 

Oleh kerana sifat Garam Buluh yang beralkali, ia bertindak sebagai agen anti-pengoksidaan di dalam badan, membantu meningkatkan kandungan mineral di dalam badan dan membantu penyerapan zat-zat mineral di dalam badan.

Secara keseluruhannya, Garam Buluh bertindak
** Sebagai agen anti-oksida dan menyingkirkan toksin dari dalam badan
** mengandungi kandungan mineral yang tinggi (80 jenis mineral yang diperlukan badan)
** Tinggi kandungan Magnesium
** bersifat ALKALI
** tiada unsur2 pencemaran dan sangat bagus untuk kesihatan badan
** membantu pelawasan dalam sistem penghadaman badan 

 
so, dengan banyaknya kebaikan garam buluh , siapa yang sesuai untuk  menggunakan Garam Buluh??

Sebenarnya, semua peringkat umur patut menggunakan garam buluh, kerana selain merawat, bagus digunakan untuk melindungi kesihatan dan mencegah.

Garam Buluh juga sangat bagus untuk pesakit Kencing manis (Diabetes), Darah Tinggi (Hypertension), Jantung, Batu Karang, Lelah (Asthma), penyakit kulit dan lain-lain lagi.


Cara pengambilan Garam Buluh sangat mudah,

Pertama, boleh digunakan semasa memasak dengan hanya gantikan garam biasa dengan garam buluh.

Kedua, boleh minum Garam buluh Premier Drink untuk minuman.

Ketiga, Kapsul garam buluh untuk pengambilan harian.

Keempat, boleh mengambil Mineral Cofee yang juga mengandungi garam buluh sebagai sarapan atau ketika minum petang.

______________________________________________________________________

Dah panjang lebar anis share pasal kebaikan Garam Buluh ni, dan sebab anis sendiri memang minum Mineral Kopi dan kami satu keluarga memang guna sabun Marine Essence dengan Body Wash dan Nourishing Shampoo, antara kesan positif yang anis sendiri rasa bila minum dan guna produk berasaskan Garam Buluh ni ialah:

** tiada masalah sembelit, badan pun rasa ringan je

** dah tak sakit kepala
** bila minum mineral kopi, rasa kenyang so kurang makan junk food or kudapan yang tak berkhasiat

** kulit pun tak kering, dah takde masalah jerawat dan sebagainya
Nak tau lebih lanjut tentang produk berasaskan garam buluh, boleh contact anis @ 0133470307.
Thank you!!!

Wednesday, 25 February 2015

Set Kurus Bajet

Assalamualaikum..
Ramai yang tanya Anis, Set Kurus Bajet ni ubat kurus ke..
Soalan tu bagus sebenarnya..means dah ramai yang bukak mata dan tahu kebanyakan ubat kurus tak elok untuk kesihatan, especially untuk buah pinggang..
So kat sini Anis nak jawab lah soalan tu..
Tidak..Set Kurus Bajet bukan ubat kurus..Set Kurus Bajet ni sebenarnya supplement yang terdiri daripada 3 produk utama:

1) Mineral kopi
Eh, minum kopi boleh kurus?? Yessss..sebab mineral kopi kami ada garam buluh plus tinggi magnesium and antioksida..sugar free and no preservatives..and less cholesterol..
Kenapa sebenarnya kita boleh gemuk?sbb makan banyak sgt gula dan makanan berlemak, kan? Minum mineral kopi ni akan buat kite rasa kenyang plus boleh detox skali..masalah sembelit pun selesai..so sebab itulah boleh kurangkan berat badan dengan minum mineral kopi..

2) Garlic Tablet
Khasiat bawang putih sangatlah banyak, kalau nak cerita mmg tak habis..selain dari buang angin, bawang putih bagus untuk rendahkan kandungan gula dan kolesterol yang tidak baik..ia juga boleh mengecutkan tumor.. Mencegah kanser..anti bakteria..apa lagi..bawang putih juga boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengubati alahan (allergies)..nampak tak..banyak sangta khasiat bawang putih ni..mmg sgt rugi kalau kite tak consume..

3)BVAlfalfa Concentrate
Alfalfa tu apa?ok senang cerita..meh tengok gambar ni..


Jadinya..dengan minum BVAlfalfa ni dapat membantu mencernakan 4 kelas makanan yang menyebabkan kegemukan apabila dimakan secara berlebihan..bila sistem pencernaan kita bagus, badan kita dapat membuang toksin dan kita dapat mengurangkan berat badan secara sihat..

Bagus kan? Sambil kurus, sambil meningkatkan kualiti kesihatan..
Kenapa dikatakan Bajet??
Sebab murah dan mampu beli..


Set A:
pakej 1 bulan (RM150)

1 BVAlfalfa
1 Garlic Tablet
1 Mineral kopi

Pakej 3 bulan (RM400)
1 BVAlfalfa
4 Garlic Tablet
6 Mineral kopi

Nak tau lebih lanjut, boleh hubungi anis ye... 
Terima kasih!!